منتظران حضرت

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه

امروز مسلم وارد كوفه شد

امروز مسلم وارد كوفه شد

مسلم‌بن‌عقیل در روز پنجم شوال سال 60 ه ق وارد كوفه شد 
و طبق نقل برخی از مورخان در منزل "مختار بن ابی عبیده ثقفی" ساكن شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج،تعدادی از مورخان نیز معتقدند "مسلم" به خانه "عوسجه" یا "سلیمان بن صرد خزاعی" یا "سالم بن مسیب" یا "مختار بن ابی عبیده ثقفی" رفت.

در ادامه به شرح وقایع در بین راه مسلم بن عقیل تا كوفه نیز می‌پردازیم:

مسلم بن عقیل از مكه حركت كرد و به مدینه رسید. در مسجد پیامبر خدا (ص) نماز خواند و با خاندان خود خداحافظی كرد. دو راهنما اجیر و با خود همراه كرد.

آن دو راهنما از بیراهه رفتند و راه را گم كردند. تشنگی بر آنها غلبه كرد و از راه رفتن بازماندند. پس از اینكه راه را پیدا كردند با اشاره، راه را به مسلم نشان دادند. مسلم آن راه را در پیش گرفت. آن دو تن نیز از فرط تشنگی جان دادند.

مسلم از جایی كه «مضیق» نام داشت به امام (ع) چنین نوشت:

"... من از مدینه با دو راهنما حركت كردم. آن دو از بیراهه آمدند و راه را گم كردند و از تشنگی جان دادند. ما رفتیم تا به آب رسیدیم و چون به آب رسیدیم جز اندك رمقی برای ما نمانده بود. این آب در دره "جنت" و نامش «مضیق» است. من این را به فال بد گرفتم اگر ممكن است مرا از رفتن به این راه معاف بدار و كس دیگری را بفرست؛ والسلام."

وی این نامه را به "قیس بن مسهر" داد كه به امام (ع) برساند.

حسین (ع) به او نوشت:

"بیم دارم كه انگیزه تو از نوشتن نامه و استعفا از ماموریتی كه به تو دادم، ترس باشد. مسیر و ماموریتی كه برای تو معین كردم، ادامه بده؛ والسلام."

هنگامی كه مسلم، نامه امام(ع) را خواند، گفت:

"دیگر بر جان خود بیمناك نیستم."

سپس رهسپار كوفه شد.

منبع:

اولین روز شمار جامع تاریخ عاشورا (ج1)، تالیف: هیات تحریریه انجمن كادح، ناشر: مشق هنر




طبقه بندی: امام حسین(ع)، ماه شوال،
[ چهارشنبه 23 مرداد 1392 ] [ 01:00 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

ساخت برج‌های جدید در اطراف مسجدالحرام آغاز شد



كمیته اسكان حجاج در مكه مكرمه از ساخت برج‌های جدید از جمله ۲۰۰ ساختمان با ظرفیتی بیش از ۶۰ هزار نفری خبر داد. و اظهار داشت: مهلت ۴۰ روزه برای رفع اشكالات ۵۰۰ ساختمان اسكان زائران در موسم حج امسال صادر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، رئیس كمیته اسكان حجاج در مكه مكرمه از صدور پنج هزار و ۱۵۰ مجوز به شهروندانی كه تمایل دارند منازل خود را در خلال موسم حج امسال تحویل دهند، خبر داد.

براساس این گزارش این تعداد مسكن، می‌تواند بیش از یك میلیون و چهارصد هزار حاجی را در خود جای دهد.

وی خاطر نشان كرد: كمیته اسكان حجاج در مكه مكرمه، مجوزهای صادره را برای موسم حجی كه به خاطر آن صادر شده بر اساس احكام نظام منازل و فهرست اجرایی آن معتبر می‌داند به طوری كه این مجوزها هر سال در صورت مشاهده نشدن تخلف از سوی موجر یا تغییرات در ساختمان یا خدشه وارد شدن به شروط و ضوابط تمدید می‌شود.

زهیر مكی حداد افزود: كمیته اسكان حجاج باب مجوزهای مساكن را در آخرین روز ماه رمضان بست و تمام تدابیر را انجام داد و همه ضوابط را وضع كرد و تمام تسهیلات را ارائه و صاحبان ساختمانها هم با این شروط همراهی نشان دادند.

وی گفت: كمیته اسكان حجاج به هفت هزار مسكن نیاز داشته، ولی ما بر اساس ظرفیت حرم شریف مكی، به پنج هزار و ۱۵۰ مسكن بسنده كرده ایم.

ساخت برج‌های جدید برای اسكان حجاج

زهیر مكی حداد از ساخت برج‌های جدید از جمله ۲۰۰ ساختمان با ظرفیتی بیش از ۶۰ هزار نفری خبر داد.

به گفته وی، آخرین مهلت به صاحبان ساختمان‌های مسكونی با هدف اصلاح و رفع اشكالات بر اساس شروط مورد نظر كمیته اسكان حجاج ارائه شده است.

این مقام سعودی در گفتگو با عكاظ افزود: اجازه تخلف در هیچ ساختمانی را نخواهیم داد و كمیته اسكان حجاج فرصت را به حدود ۵۰۰ مسكن در حال احداث داده تا تدابیر باقی مانده را تكمیل كنند.

وی در خصوص مستثنی شدن مناطق مشخصی در مكه مكرمه از اعطای مجوز افزود: مجوز اسكان حجاج در تمام مساكن مناسب و منطبق با شروط در داخل مكه مكرمه داده شده است.

زهیرمكه افزود: هیچ دستوری از سوی وزارت كشور یا امارت مكه مكرمه در خصوص مشخص شدن مناطق اسكان حجاج صادر نشده است و كمیته اسكان حجاج هیچ ارتباطی با انتخاب مكان ندارد و این مسئله به بعثه‌های حج برمی گردد كه مناطقی را كه حجاجشان اسكان می‌یابند، مشخص می‌كنند.

اما بعثه‌ها اغلب مراكز اسكان حجاج خود را در مناطق نزدیك مسجدالحرام انتخاب می‌كنند به طوری كه حجاج بتوانند بدون نیاز به وسیله ارتباطی به مسجدالحرام بروند و برگردند.




طبقه بندی: اماکن مذهبی،
[ چهارشنبه 23 مرداد 1392 ] [ 12:59 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

تأکید آیت‌الله صافی گلپایگانی بر اقامه عزا در سالروز تخریب قبرستان بقیع
با انتشار پیامی صورت گرفت
تأکید آیت‌الله صافی گلپایگانی بر اقامه عزا در سالروز تخریب قبرستان بقیع

آیت‌الله صافی گلپایگانی ضمن اشاره به 8 شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع تأکید کرد: باید این واقعه‌ دلخراش را همه ساله مسلمانان روز عزا و مصیبت اعلام کنند و آن را محکوم نمایند. باید تا وقت نگذشته، این آثار نوسازی شود.

خبرگزاری فارس: تأکید آیت‌الله صافی گلپایگانی بر اقامه عزا در سالروز تخریب قبرستان بقیع

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌سانی دفتر آیت‌الله لطف‌ا‌لله صافی گلپایگانی، این مرجع تقلید به مناسبت فرا رسیدن هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع و در پاسخ به نامه‌ جمعی از مؤمنین در مشهد مقدس، پیامی به شرح زیر منتشر کرده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: «فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَن تُرْفَعَ وَیُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ...» (سوره نور، آیه 36)

در تفسیر این آیه‌ی شریفه، در کتب معروف تفسیر، مثل الدر المنثور سیوطی روایت است که از حضرت رسول صلی الله علیه‌‌وآله سؤال شد که بیوت جلیله مذکوره در این آیه، بیوت چه کسانی است؟

فرمودند: بیوت الانبیاء.

ابوبکر با اشاره به خانه حضرت علی و فاطمه علیهما السلام پرسید: این خانه از آن خانه‌ها است؟

پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمودند: نعم، من افضلها.

واقعه‌ی تخریب مشاهد مشرفه و آثار اسلامی حرمین شریفین، واقعه‌ای است که خسارت و زیان آن بر اسلام و تاریخ شریف این دین حنیف از حمله مغول و قتل عام بلاد بزرگ مسلمانان به مراتب بیشتر و جبران‌ناپذیرتر است.

هدف شوم دشمنان در این اهانت بزرگ و در این سیاست، از بین بردن پشتوانه‌های تاریخ اسلام و اسناد و آثار خارجی و عینی تاریخ بود؛ آثار و ابنیه و مقامات و مشاهدی که تا دنیا برقرار است باید محفوظ بماند و در پاسداری از حریم و حرمت آنها، کمال اهتمام مبذول شود، متأسفانه این مشاهد مقدسه را منهدم نمودند.


ادامه مطلب



طبقه بندی: ماه شوال، مراجع معظم تقلید و علما، اماکن مذهبی،
[ چهارشنبه 23 مرداد 1392 ] [ 12:54 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

به فکر نمازت باش مثل شارژ موبایلت!!!




طبقه بندی: نماز،
[ دوشنبه 21 مرداد 1392 ] [ 02:36 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

ذکری برای رهایی از نگاه به نامحرم
جناب شیخ رجبعلی خیاط ذکر « یا خَیرَحَبیبٍ و مَحبوبٍ صَلِّ عَلی مُحمّدٍ و آلِه» را بعد از دیدن نامحرم موثر و کارساز می دانستند و بارها این ذکر را به اطرافیان توصیه می کردند تا از وسوسه شیطان در امان باشند، می گفتند:چشمت به نامحرم می افتد، اگر خوشت نیاید که مریضی! پس اگر خوشت آمد فورا چشمت را ببند و سرت را پایین بینداز و بگو: یا خیر حبیب... ؛ یعنی خدایا من تو را می خواهم، اینها چیه، این ها دوست داشتنی نیستند ، هر چه نپاید، دلبستگی نشاید..."

توی این اوضاع رنگارنگ خیابونها که عروسک هایی خودشون رو برای دیدن می آرایند و در خیابان ها پرسه می زنند،در این اوضاع که مداد رنگی ها در خیابان رژه میروند،برادرم خیلی مردی که نگاه خود را حفظ میکنی...برادرم خیلی مردی که وقتی نگاهت به این بد حجاب ها میخورد سرت را بر میگردانی و ذکر یا خیر حبیب و محبوب را میگویی....این روزها حفظ نگاه در خیابان که رنگ های مختلف برای ربودن نگاه تو مسابقه گذاشته اند خیلی مردی برادرم که بهشت نگاهت را به این رنگها آلوده نمیکنی...



برچسب ها:نامحمرم، نگاه به نامحرم تیری از جانب شیطان،
دنبالک ها:آخرالزمان انتظار مهدویت،
[ دوشنبه 21 مرداد 1392 ] [ 01:12 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

پرسش‌‌های یك مرجع تقلید از سلفیه

حضرت آیت‌الله العظمی سبحانی در نوشتاری پیرامون عقاید سلفیه و نگاه آنان به دین چند سوال از این فرقه پرسیده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، متن این نوشتار به شرح زیر است:

«سلفی‌ها می‌گویند باید از صحابه و تابعان پیروی كرد، زیرا فهم آنان، مقیاس حق و باطل است. آنان در این مورد، با حدیث منقول رسول خدا استدلال می‌كنند كه فرمود: «خیر القرون قرنی ثم الذین یلونهم ثم الذین یلونهم…»؛ «بهترین مردم، مردم زمان من هستند. سپس مردمی كه پس از آنان می‌آیند. سپس مردمی كه بعد از آن گروه می‌آیند». (۱)

آن گاه دوران هر كدام از سه گروه یاد شده را صد سال تخمین می‌زنند كه مجموعاً بالغ بر سیصد سال می‌شود. ابن تیمیه و پیروان مكتب او، با این حدیث، سه قرن نخست اسلامی را كه هر قرنی از نظر آنان صد سال است، ملاك حق و باطل شمرده و آن چه را كه در این زمان انجام گرفته و یا عملاً بر آن صحّه گذارده‌اند، كاملاً می‌پذیرند، چون پیامبر در این حدیث، سه قرن را قرن ممتاز شمرده است. امتیاز این قرن‌ها به خاطر كسانی است كه در آن سیصد سال زندگی می‌كردند و لازمه خیر و نیكی آنان این است كه گفتار و سكوت آنان را حجت بدانیم.

این نظریه با ابهامات زیادی همراه است.

*سؤال اول

«قَرْن» در لغت عرب بر خلاف اصطلاح معاصر به معنی صد سال نیست، بلكه به معنی جمعیتی است كه در یك زمان با هم زندگی می‌كنند و سپس جمعیت دیگر جای آن‌ها را می‌گیرند و قرآن مجید هم كلمه «قرن» را در همین معنا به كار برده است:

واژه «قرون» در قرآن كریم هفت بار به كار رفته و هرگز از آن، «قرن» اصطلاحی یعنی صد سال اراده نكرده، بلكه آن را به معنای مردمِ یك زمان به كار برده است، اینك نمونه‌ها:

۱. (ألَمْ یَرَوا كَمْ أَهْلَكْنا مِنْ قَبْلِهِمْ مِنْ قَرْن مَكّناهُمْ فِی الأرْضِ ما لَمْ نُمَكِّن لَهُمْ وَأَرْسَلْنَا السَّماءَ عَلَیْهِمْ مِدراراً وَجَعَلْنَا الأنْهارَ تَجْری مِنْ تَحْتِهمْ فَأَهْلَكْناهُمْ بِذُنُوبِهِمْ وَأنْشَأْنا مِنْ بَعْدِهِمْ قَرْناً آخَرین). (۲)

«آیا ندیده‌اند كه چه اندازه پیش از ایشان جمعیت هایی را نابود كردیم كه در زمین، آنان را توانمند ساخته بودیم، به گونه‌ای كه به ایشان آن توان را نداده‌ایم و از آسمان به فراوانی برای آن‌ها باران فرستادیم و جوی‌ها از زیر آنان روان ساختیم، ولی سرانجام به خاطر گناهانشان آنان را نابود كردیم و جمعیتی دیگر پدید آوردیم».

بنابراین تفسیر حدیث «خیر القرون» به سیصد سال، هیچ پایه و اساسی ندارد و اصطلاح امروز نمی‌تواند، قرینه بر تفسیر حدیث باشد.
                

ادامه مطلب



طبقه بندی: مراجع معظم تقلید و علما، فرقه ها و ادیان،
[ دوشنبه 21 مرداد 1392 ] [ 12:42 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

پیام تشکر رهبر معظم انقلاب از تیم ملی بسکتبال کشورمان
در پی صعود به جام جهانی صادر شد؛
پیام تشکر رهبر معظم انقلاب از تیم ملی بسکتبال کشورمان

رهبر معظم انقلاب با صدور پیامی از تیم ملی بسکتبال کشورمان به سبب قهرمانی در جام ملت‌های آسیا و صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ اسپانیا، تشکر کردند.

خبرگزاری فارس: پیام تشکر رهبر معظم انقلاب از تیم ملی بسکتبال کشورمان

به‌گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در پی قهرمانی تیم ملی بسکتبال جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا و صعود به جام جهانی، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی از تیم ملی بسکتبال کشورمان تشکر کردند.

متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

از تیم ملی بسکتبال بخاطر پیروزی‌ای که مایه خرسندی مردم عزیزمان شد، تشکر می‌کنم.

سیّد علی خامنه‌ای

20/ مرداد ماه/ 1392».





طبقه بندی: امام خامنه ای، ورزش،
[ یکشنبه 20 مرداد 1392 ] [ 11:39 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

سه دعای مهم !

سه دعای مهم !

دعا


در روایات معصومین علیهم السلام دعا برای فرج امام زمان علیه السلام به عنوان یکی از عوامل نجات انسان‏ها در دوران غیبت کبری مطرح شده است . امام حسن عسکری علیه السلام فرمود: «به خدا سوگند که او غیبتی [سخت ] می‏کند. در آن غیبت، از هلاکت نجات نمی‏یابد مگر کسی که خدای عزوجل او را بر قول به امامت آن حضرت ثابت‏بدارد و او را در عصر غیبت‏بر دعای به تعجیل فرج او موفق بدارد.»
 (کمال الدین، ج‏2، ص‏260)


بزرگان و دانشمندان شیعه به ویژه صاحبان قلم كه درمورد وجود حضرت مهدی كتاب نوشته اند، با بهره گیری از كلمات نورانی و روایات وارده در این باب ، برای شیعه و دوستان امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) تكالیف و وظایفی را مقرر داشته اند، تكالیفی كه یك فرد شیعه باید درعصر غیبت نسبت به آنها اهتمام ورزد . یکی از  این وظایف؛ دعا برای حضرت است که ما در این نوشتار به سه مورد در این مقوله اشاره می کنیم:

 

‌دعا برای شناخت امام زمان (علیه السلام)

معرفت و شناخت امام زمان ، امری حتمی و ضروری است ، چرا كه طبق حدیث نبوی مرگ كسی كه نسبت به امام زمانش آگاهی ندارد ، مرگ جاهلیت است . بنابراین یكی از وظایف مسلم عبد این است كه امام زمانش را بشناسد و در این راه از هیچ كوششی دریغ نورزد. از جمله كوشش ها دعا و مسئلت شناخت امام از حضرت حق تعالی است كه از خدا استعانت بجوید و بخواهد كه معرفت امام را برای او میسر و مقدور نماید.

در این مورد دعای معروفی است كه مرحوم كلینی در باب غیبت ازكتاب الحجه اصول كافی و نعمانی در كتاب غیبت خود و شیخ صدوق در كتاب كمال الدین و سید بن طاووس در جمال الاسبوع و شیخ طوسی در مصباح المتهجد نقل كرده اند . در این دعا پس از درخواست معرفت خدا و معرفت رسول خدا. معرفت امام مسئلت می شده و دستور مواظبت آن به مۆمنان و منتظران ظهور حضرت داده شده است:

اللهم عرفنی نفسك فانك ان لم تعرفنی نفسك لم اعرف نبیك ( لم اعرف رسولك ) اللهم عرفنی رسولك فانك ان لم تعرفتی رسولك لم اعرف حجتك. اللهم عرفنی حجتك فانك ان لم تعرفنی حجتك ضللت عن دینی؛

كسی كه شیفته واقعی امام زمان (علیه السلام) است در دعا برای ظهور مولایش اسیر الفاظ و گرفتار عبارت پردازی نیست ، بلكه از عمق جان دعا می كند و با تمام وجود گمشده اش را می طلبد، تنها زبانش سخن نمی‌گوید، بلكه قلبش در هجران یار می سوزد ، دلش در فراق محبوب مضطرب است و دیدگانش در انتظار دیدار اشكبار است

خداوندا خودت را به من بشناسان كه اگر خودت را به من نشناسانی رسولت رانخواهم شناخت، خداوندا رسولت را به من بشناسان، چرا كه اگر رسولت را به من نشناسانی، حجتت را نخواهم شناخت. خداوندا حجت خود را به من بشناسان كه اگر حجتت را به من نشناسانی، در دین گمراه خواهم شد.

بزرگان دین به دوستان و مۆمنان و عاشقان حضرت مهدی دستور مواظبت این دعا را برای همیشه داده اند، بنابراین می توان آن را یكی از وظایف شمرد.


ادامه مطلب



طبقه بندی: مهدویت، دعا و نیایش،
[ یکشنبه 20 مرداد 1392 ] [ 03:01 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

الطاف حضرت حجت(عج) و علامه حلّى

علامه حلی

یكى از برازنده‌ترین فقهاء شیعه و رأس و رئیس امامیه آیت اللّه على الاطلاق مرحوم حسن بن یوسف مشهور به علامه حلّى متوّفاى ”726”هجری است كه با تألیف كتاب‌هاى گرانقدرش حقوق عظیمى بر امت اسلام و بویژه بر فقها و علماى بزرگ و مراجع گرانقدر شیعه در ادوار مختلف دارد.

 

عنایت امام زمان علیه السّلام نسبت به علامه حلّى

این بزرگوار از فقهاء نامدار و علماء بزرگى است كه عنایت حضرت ولى عصر «ارواحنا فداه» درباره او به ظهور پیوسته و مشهور السنه و افواه و كتب گردیده است.

 

امام زمان علیه السّلام، علاّمه را در نوشتن كتاب یارى مى‌كند

قاضى نور اللّه شهید در شرح حال این بزرگوار و این نابغه فقاهت مى‌فرماید:

«از جمله مراتب عالیه كه جناب شیخ به آن امتیاز دارد آنست كه بر السنه اهل ایمان اشتهار یافته كه یكى از علماء اهل سنت كه در بعضى فنون علمى، استاد جناب شیخ بود كتابى در ردّ مذهب شیعه امامیه نوشته بود و در مجالس، آن را بر مردم مى‌خواند و آنان را اضلال مى‌نمود و از بیم آنكه مبادا كسى از علماء شیعه ردّ آن نماید آن را به كسى نمى‌داد كه بنویسد و جناب شیخ، همیشه در صدد راهى بود كه آن كتاب را بدست آورد تا ردّ آن نماید. بناچار علاقه استاد و شاگردى را وسیله عاریه كتاب مذكور نمود و چون آن شخص نمى‌خواست یكباره دست رد بر سینه او بزند گفت: سوگند یاد كرده‌ام كه این كتاب را زیاده از یك شب پیش كسى نگذارم جناب شیخ آن یك شب را نیز غنیمت دانسته كتاب را گرفت و به خانه برد كه در آن یك شب به مقدار ممكن از آن كتاب، نقل نماید و چون به نوشتن آن كتاب مشغول شد و نیمى از شب بگذشت خواب بر او غلبه كرد و در این وقت حضرت صاحب الامر علیه السّلام آمدند و به علامه فرمودند: «كتاب را به من واگذار و تو بخواب» و چون علاّمه از خواب بیدار شد آن نسخه به كرامت حضرت صاحب الامر علیه السّلام تمام شده بود. (1)

پس، از آن مرد پرسید:



ادامه مطلب



طبقه بندی: مهدویت،
[ یکشنبه 20 مرداد 1392 ] [ 02:59 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

چگونگی آمادگی برای ظهور امام عصر (علیه السلام)

چگونگی آمادگی برای ظهور امام عصر (علیه السلام)

ظهور


انسان در هر زمان وظایف و تکالیفی بر عهده دارد که لازم است در مرحله ی اول نسبت به آن ها، شناخت پیدا نموده و سپس در جهت إعمال آن ها گام بردارد.

یکی از این وظایف که متعلق به دوران غیبت کبری می باشد، کسب آمادگی برای ظهور امام غریب؛ حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است که در این مقال خلاصه ی نظر چند تن از مراجع عظام و علماء اعلام در این باره مطرح می شود.

چه آن که خداوند حکیم می فرماید:

فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ ( النحل 43 / الأنبیاء 7 )

اگر نمی دانید از اهل دانش بپرسید.

آیة الله صافی گلپایگانی:

بی اعتنائی به علائق دنیوی

 

آیة الله مكارم شیرازی:

خودسازی و آماده باش كامل فكری و اخلاقی مادّی ومعنوی

 

آیة الله نوری همدانی:

تسلّط بر هواهای نفسانی و فداكاری و گذشت فراوان

اصلاح نفس - تهذیب و تزكیه - بندگی و اطاعت محض از خدا و رسول خدا صلى الله علیه و آله و ائمّه اطهار علیهم السلام و جدّاً طالب ظهور او بودن و عشق و عرفان به مقام والایش و دهها شرط دیگر



ادامه مطلب



طبقه بندی: مهدویت، مراجع معظم تقلید و علما،
[ یکشنبه 20 مرداد 1392 ] [ 02:58 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

.: تعداد کل صفحات 16 :. [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ ... ]

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات