منتظران حضرت

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه

آیت‌الله موحدی کرمانی؛ خطیب جمعه این هفته تهران
آیت‌الله موحدی کرمانی؛ خطیب جمعه این هفته تهران

گروه سیاسی: نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله موحدی کرمانی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) اقامه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، مراسم نماز جمعه این هفته تهران از ساعت 11 با تلاوتی از آیات کلام‌الله مجید توسط علیرضا نداف آغاز می‌شود و در ادامه سعید ریحانی از مداحان اهل بیت(ع) همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) به مرثیه‌سرایی می‌پردازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر نیز به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ص) پیش از خطبه‌ها سخنرانی خواهد کرد.

نماز عبادی ـ سیاسی جمعه نیز پس از ایراد خطبه‌ها، به امامت آیت‌الله محمدرضا موحدی کرمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری اقامه خواهد شد.

بنابراین گزارش، اذان ظهر روز جمعه، 20 دی‌ماه به افق تهران ساعت 12:12 است.





طبقه بندی: نماز،
[ پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 11:12 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

در قیامت از نماز می‌پرسند / یك فرمول ریاضی برای ترویج نماز
 

حجت الاسلام قرائتی در اجلاس یاوران ‌نماز محلات تهران:

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: ۱۴۰۰ سال پیش پول عطر پیامبر(ص) گران‌تر از پول لباسش بود، در واقع پیامبر(ص) از ما مدرن‌تر بودند. امام رضا(ع) نیز پنج تا مسواك مخصوص برای نمازهای پنج‌گانه داشتند؛ این‌ها نشان اهمیت بزرگان دین به نماز است.

به گزارش خبرگزاری فارس، نخستین اجلاس یاوران نماز محلات شهر تهران امروز صبح (دوشنبه 16 دی ماه جاری) در تالار ایوان شمس معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با حضور مسئولان كانون‌های نماز و اذان 374 محله‌سرای پایتخت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام میثم امرودی قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهر تهران با اشاره به نقش محله‌سراها در ترویج و تبیین معارف الهی در كلانشهر تهران، ابراز داشت: هدف ما از ایجاد نمازیاوران محلات این است كه محله‌ای را ایجاد كنیم كه افراد آن محله بتوانند در كنار هم در محیطی سالم، امن و با آرامش زندگی پویا داشته باشند.

وی با تأكید بر اینكه طبق آموزه‌های قرآنی هر كس باید تغییرات در زندگی را از خود شروع كند، خطاب به مسئولان كانون نماز و اذان افزود: شما در 374 محله باید علمدار باشید و برای اصلاح سلامت معنوی محله خویش قیام كنید.



ادامه مطلب



طبقه بندی: نماز،
[ پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 10:51 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

معنا و مفهوم نماز

                                                                 

نـمـاز در لـغت به معناى پرستش, نیاز, سجود, بندگى و اطاعت, خم شـدن بـراى اظـهـار بـندگى و اطاعت و یكى از فرایض دین و عبادت مـخصوصى است كه مسلمانان پنج بار در شبانه روز به جا مى آورند.
نـماز یعنى خدمت و بندگى, فرمان بردارى, سر فرود آوردن و تعظیم كردن به نشانه احترام.
نماز, داروى نسیان و وسیله ذكر خداوند است. نـمـاز, رابـطه معنوى مخلوق با خالق است. نماز یعنى دل كندن از مـادیـات و پـرواز دادن روح; یـعـنى پا را فراتر از دیدنى ها و شنیدنى ها نهادن.





طبقه بندی: نماز،
[ پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 02:52 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

زیباترین دلیل برای نگاه نکردن به نامحرم

زیباترین دلیل برای نگاه نکردن به نامحرم

وقتی در کوچه های شلوغ قدم می زنی، خیلی باید مراقب توجیه های شیطان باشی. حتی یک لحظه هم نباید از دلایل خود برای نگاه نکردن به نامحرم غافل شوی. چرا که با یک لحظه غفلت هم چیزی را از دست خواهیم داد. 

 زیباترین دلیل برای نگاه نکردن به نامحرم

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ وقتی برای حفظ سلامت جنسی جامعه چشم می پوشی، بازهم نفعی هست که تو را به آن وا می دارد. اما راهی هست برای اینکه از حتی برای طمع به این نفع هم نباشد.

برای فرو بستن چشم هایم، بهانه ای زیباتر از اینکه خداوند گفته ای مومن به من! چشمت را از نگاه ناروا فرو بند، پیدا نکردم.

قُلْ لِلْمُۆْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذٰلِکَ أَزْکَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ‌
به مردان با ایمان بگو: «دیده فرو نهند و پاکدامنى ورزند، که این براى آنان پاکیزه ‏تر است، زیرا خدا به آنچه مى‏ کنند آگاه است.» سوره مبارکه نور – آیه 30

راه درمان (نگاه به نامحرم) چیست؟

راستی راه درمان این همه فساد و ابتذال و ناهنجاری و ولنگاری که در اجتماع ما مشاهده می شود،چیست؟!

پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه وآله) در کلامی حکیمانه و برخاسته از منطق وحی،فرمودند:باعِدوا بین انفاسِ الرّجال والنّساء فاِنًَه اذا کانت المعاینةُ واللّقاء کان الداءُ الّذی لا دواء له.

بین مردان و زنان(نامحرم) فاصله و جدایی بیندازید (تا کمتر با یکدیگر برخورد داشته باشند) زیرا هنگامی که مردان و زنان با هم تماس داشته باشند و رو در روی یکدیگر قرار گیرند، جامعه به دردی مبتلا خواهد شد که درمان نخواهد داشت.

انسان وقتی به خاطر خدا از لذت های زود گذر چشم ‏می پوشد و شهوت خود را مهار می کند ، خداوند در عوض برایش خوشی ها و لذت های کامل تری را نصیب می گرداند.

نگاه نکردن به نامحرم فایده ای هم دارد؟

اینکه ما به نا محرم نگاه نکنیم و چشم خود را از گناه حفظ کنیم علاوه بر اینکه تاثیر زیادی بر بالا بردن شخصیت دارد و ارزش اجتماعی ما را بالا می برد فواید بیشمار دیگری نیز دارد:

اول ـ رهای قلب از حسرت. کسی که چشم خود را برای دیدن نامحرم آزاد می گذارد حسرتش ‏بیشتر می گردد، آنچه را چشم به قلب انتقال می دهد مضر واقع می شود، چون چشم چیز هایی را می ‏بیند که رسیدن به آن در مقدور شخص نیست، او نمی تواند صبر کند و این نهایت رنج است.‏

دوم ـ چشم پوشیدن از نامحرم قلب را نورانی و روشن می سازد و این درخشش در چشم، روی و ‏دیگر اعضای بدن نمایان می گردد، مثل این اینکه نگاه نداشتن چشم ظلمت و افسردگی در پی دارد. ‏

سوم ـ نگاه داشتن چشم باعث صحت فراست و حواست انسان می گردد.

وقتی که قلب انسان با نور صحت و فراست منور گردید، همانند آیینه ‏جلا دارد می گردد که در آن معلومات همانگونه ای که هست تجلی می کند.

چهارم ـ دروازه های علم و دانش برای این شخص باز می گردد، اسباب کسب علم و معرفت ‏برایش به آسانی مهیا می گردند، این خود به سبب منور بودن قلب است، وقتی دل روشن می شود ‏حقیقت اشیاء در آن دیده می شود و برایش به سرعت تمام، شناخت دست می دهد.

چشم پوشیدن از نامحرم قلب را نورانی و روشن می سازد و این درخشش در چشم، روی و ‏دیگر اعضای بدن نمایان می گردد، مثل این اینکه نگاه نداشتن چشم ظلمت و افسردگی در پی دارد.

این شناخت و ‏معرفت از یکی به دیگری رسوب می کند. کسی هم که چشم خود را کنترل نکرد ، قلبش مکدر و تاریک می شود و دروازه های علم و معرفت به رویش بسته می شوند.‏

پنجم ـ این عمل به قلب قوت، ثبات و شجاعت می بخشد، خداوند متعال قدرت بصیرت را با ‏قدرت حجت و استدلال همگام به او می بخشد.

‏امام حسن علیه السلام می فرماید: پیروان هوا و هوس کسانی هستند که؛ اگر قاطر ها آنها را پایمال کنند و زیر ‏پای اسب ها شوند، باز هم سایه ی معصیت در دلهایشان است، خداوند از این ابا می ورزد که کسی ‏را خوار و ذلیل کند مگر کسانی را که نا فرمانی او را می کنند.‏

ششم ـ این عمل یک خوشحالی روانی به قلب می دهد که از لذت نظر به نامحرم به مراتب ‏خوبتر و زیباتر است، چون این شخص با دشمن خود یعنی شیطان قهر نموده، شهوت خود را لبیک ‏نگفته و بر نفس خود غالب آمده است.

انسان وقتی به خاطر خدا از لذت های زود گذر چشم ‏می پوشد و شهوت خود را مهار می کند ، خداوند در عوض برایش خوشی ها و لذت های کامل تری  را نصیب می گرداند.‏





طبقه بندی: حجاب و عفاف،
[ سه شنبه 17 دی 1392 ] [ 12:03 ق.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

حجاب حق الله

 

حجاب حق الله

 

حجاب زن تنها مربوط به خود او نیست تا بگوید من از حق خودم صرف نظر کردم

مربوط به مرد نیست تا مرد بگوید من راضیم ...

حجاب زن حقی است الهی ... حرمت زن و حیثیت زن به عنوان حق الله مطرح است

زن به عنوان امین حق الله از نظر قرآن مطرح است

آیت الله جوادی آملی





طبقه بندی: حجاب و عفاف،
[ دوشنبه 16 دی 1392 ] [ 02:22 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

عفاف و حجاب یعنی چه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


عفاف و حجاب یعنی چه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

عفاف به عنوان یک فرهنگ، روش و منش مسلمانان را تبین می کند و به آنها چگونه بودن و چگونه زیستن را آموزش می دهد.

هر جامعه دارای فرهنگ معین و با اهدافی از پیش تعریف شده می باشد. فرهنگی که قرآن به جوامع اسلامی عرضه می کند. فرهنگ عفاف است که هدف آن امنیت جنسی زن و مرد و رسیدن به کمال مطلوب می باشد، بخش عظیمی از این فرهنگ با شکوه را حجاب تشکیل می دهد.

به عبارت دیگر این دو، جدایی ناپذیرند و بدون یکدیگر معنای حقیقی و اصیل خود را از دست می دهند، حجاب بدون عفاف خود نوعی برهنگی فرهنگی در جهت گسترش فساد می باشد.

خواجه نصیرالدین طوسی هنگامی كه از فضایل چهارگانه اخلاقی سخن به میان می آورد، جایگاه عفّت را چنین تبیین می كند:

«فضایل چهار بود ،اول: تهذیب قوت نظری و آن «حكمت» بود، دوّم تهذیب قوت عملی و آن «عدالت» بود و سوم تهذیب قوت غضبی و آن«شجاعت» بود و چهارم تهذیب قوت شهوی و آن «عفّت» بود.» (طوسی،/ 123)

«عفّت دارای مفهوم عام و خاص است؛ مفهوم عام آن خویشتن داری در برابر هر گونه تمایل افراطی و نفسانی است و مفهوم خاص آن خویشتن داری در برابر تمایلات بی بند و باری جنسی است.» (مكارم شیرازی، اخلاق در قرآن، 2/283)

خداوند میفرمایید:

«وَلْیَسْتَعْفِفِ الَّذِینَ لا یَجِدُونَ نِكَاحًا حَتَّى یُغْنِیَهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ...» (نور/33)

«و كسانیكه امكانی برای ازدواج نمی یابند، باید پاكدامنی پیشه كنند تا از فضل خود آنان را بی نیاز سازد.»

امام(ع) در پاداش شخص عفیف می فرمایند:

«ما المجاهد الشهید فی سبیل الله باعظم اجرا ممن قدر فعفّ،لكاد العفیف ان یكون ملكا من الملائكه» (آمدی، 1/36) «كسیكه در راه خدا جهاد كند و شهید شود، اجرش بزرگتر از كسی نیست كه بتواند گناه كند و عفّت بورزد، انسان پاكدامن نزدیك است فرشته ای از فرشتگان خدا شود.»

کرامت انسانی زن، در سایه عفاف او تامین می‌شود. حجاب نیز یکی از احکام دینی است که برای حفظ و پاکدامنی زن و نیز حفظ جامعه از آلودگی‌های اخلاقی تشریع شده است. نهضت عاشورا برای احیای ارزش‌های دینی بوده است. در سایه آن حجاب و عفاف زن مسلمان نیز جایگاه خود را یافت و امام حسین علیه‌السلام و زینب کبری و دودمان رسالت، چه با سخنانشان، چه با نحوه عمل خویش، یادآور این گوهر ناب گشتند. برای زنان، زینب کبری و خاندان امام حسین علیه‌السلام الگوی حجاب و عفاف است. اینان در عین مشارکت در حماسه عظیم و ادای رسالت حساس و خطیر اجتماعی، متانت و عفاف را هم مراعات کردند و اسوه همگان شدند.

حسین بن علی علیهماالسلام به خواهران خویش و به دخترش، فاطمه، توصیه فرمود که اگر من کشته شوم، گریبان چاک نزنید، صورت مخراشید و سخنان ناروا و نکوهیده مگویید. (موسوعة کلمات الامام الحسین، ص 406)

در آخرین لحظات، وقتی آن حضرت صدای گریه بلند دخترانش را شنید برادرش عباس و پسرش علی اکبر را فرستاد که آنان را به صبوری و مراعات آرامش دعوت کنند. (وقعة الطف، ص 206)

رفتار توام با عفاف و رعایت حجاب همسران و دختران شهدای کربلا و حضرت زینب، نمونه عملی متانت بانوی اسلام بود. امام سجاد علیه‌السلام نیز تا می‌توانست، مراقب حفظ شوون آن بانوان بود. در کوفه به ابن زیاد گفت: مرد مسلمان و پاکدامنی را همراه این زنان بفرست، اگر اهل تقوایی! (تاریخ طبری، ج 4، ص 350)

 

دو واژه «خمار» و «جلباب» نقش كلیدی در فهم حدود حجاب اسلامی دارند، و از این دو با عناوین «مقنعه» و «چادر» در جامعه ما یاد می شود.

ضرورت پوشیدن خمار از آیه شریفه سوره نور استفاده می شود كه می فرماید: «وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُیُوبِهِنَّ...» (نور/31) «روسری های خود را بر سینه خود افكنند (تا گردن و سینه با آن پوشیده شود)»

آیه ای دیگر چگونگی پوشیدن چادر را به زنان آموزش می دهد و می فرماید:

«یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لأزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلابِیبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا» (احزاب/59)

«ای پیامبر به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو چادرهای خود را بر خویش نزدیك كنند، این كار برای اینكه شناخته شوند و مورد آزار و اذیت قرار نگیرند بهتر است، (اگر خطا و كوتاهی از آنها سر زده توبه كنند) خداوند همواره آمرزنده و رحیم است.»

كلمه «یدنین» از ریشه «دنو» به معنای نزدیك است. (راغب اصفهانی، 172) «جلباب» جامه ای است سرتاسری كه تمامی بدن را می پوشاند . (طباطبائی، 16/364)

اگر بگوییم مهم‌ترین و پردامنه‌‌ترین بحث عفاف حجاب است، سخنی به گزاف نگفته‌ایم؛ زیرا حجاب نقش بسزایی در كم نمودن تحریكات جنسی در جامعه به عهده دارد.

حضرت علی (ع) پوشش را مهمترین عامل تعدیل حس زیبایی دوستی و خودنمایی دانسته و می فرمایند:

«زكات الجمال العفاف» (آمدی، 4/105) «زكات زیبایی عفاف است.»

زن در قبال رعایت حجاب علاوه بر اعلام عفت خود، عفت جامعه را نیز تضمین می‌نماید، همان گونه كه خدای متعال پس از امر به درست پوشیدن چادر می فرمایند:

«ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ»

«این كار برای اینكه (به عفت) شناخته شوند و مورد آزار و اذیت قرار نگیرند، بهتر است.»

بنابراین رعایت حجاب بهترین راه اعلام عفت است و ثمره آن امنیت جنسی می باشد، همان امنیتی كه امروزه حلقه مفقوده‌ای در جوامع غربی است.

در آخر اضافه مینمایم

اگر چه حجاب شرط لازم برای رسیدن به عفاف است اما كافی نمی باشد و بایستی با ابعاد دیگر عفاف همگام شود.

http://rahianearsh.blogfa.com/post-74.aspx





طبقه بندی: حجاب و عفاف،
[ دوشنبه 16 دی 1392 ] [ 02:11 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

واژه عفاف یعنی چه؟

 

عفاف‌ یعنی‌ آن‌ حالت‌ نفسانی‌ یعنی‌ رام‌ بودن‌ قوه‌ شهوانی‌ تحت‌ حکومت‌ عقل‌ و ایمان. عفاف‌ و پاکدامنی‌ یعنی‌ تحت‌ تأثیر قوهٔ‌ شهوانی‌ نبودن، شره‌ نداشتن. یعنی‌ جزو آن‌ افرادی‌ که‌ تا در مقابل‌ یک‌ شهوتی‌ قرار می‌گیرند بی‌اختیار می‌شوند، و محکوم‌ این‌ غریزهٔ‌ خود هستند، نبودن. این‌ معنی‌ عفاف‌ است.

عفت، پدید آمدن‌ حالتی‌ برای‌ نفس‌ است‌ که‌ به‌ وسیلهٔ‌ آن‌ از فزون‌ خواهی‌ شهوت‌ جلوگیری‌ شود.

عفاف‌ از چیزی‌ ورزید یعنی‌ از آن‌ امتناع‌ ورزید پس‌ او عفیف‌ است.

عفت: خویشتن‌ داری‌ از آنچه‌ حلال‌ و زیبا نیست.

 


 http://hejabeslami15.blogfa.com/post/19





طبقه بندی: حجاب و عفاف،
[ دوشنبه 16 دی 1392 ] [ 02:01 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

.: تعداد کل صفحات 5 :. [ ... ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ]

ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو