منتظران حضرت

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه

بیست و یک امامزاده در شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد میزبان نوروز 92
حجت الاسلام والمسلمین اسلامی : 20 امامزاده در شهرستان ساوجبلاغ و 1 امامزاده در شهرستان نظرآباد باطرح آرامش بهاری به استقبال نوروز 92 می روند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان البرز :

 

 
 
 حجت الاسلام و المسلمین عباس اسلامی ضمن تبریک فرارسیدن ایام نوروز باستانی به همه هم میهنان عزیز از برگزاری ویژه برنامه نوروزی " آرامش بهاری " در 21 امامزاده شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد خبر داد و افزود : از 28/12/1391 تا 14/01/1392 در این 21 امامزاده مشغول خدمات رسانی و پذیرایی از میهمانان نوروزی خواهیم بود .

وی از برگزاری مراسم معنوی تحویل سال ، قرائت زیارت آل یاسین و دعای فرج امام زمان(عج) و پخش پیام نوروزی رهبر انقلاب خبر داد و تاکید کرد : برپایی خیمه های معرفتی ، جلسات پاسخ به شبهات دینی و مشاوره مذهبی ، و ... نیز از دیگر برنامه های ایام نوروز خواهد بود .

اسلامی امامزادگان مجری طرح در شهرستانهای ساوجبلاغ و نظرآباد را به این شرح اعلام نمود :

1 . امامزاده یحیی (ع) دوزعنبر
2 .امامزاده هفت تن (ع) آجین دوجین
3. امامزاده عبدالله و صالح(ع) چندار
4. امامزاده حسین (ع) کردان
5. امامزاده عبدالقهار (ع) ورده
6. امامزاده یوسف (ع) وشکین
7. امامزاده طاهر و مطهر(ع) فشند
8. امامزاده جعفر(ع) هشتگرد
9. امامزاده هادی (ع) ینگی امام
10 . امامزاده محمد (ع) دنگیزک واقع در شهرستان نظرآباد
11. امامزاده جعفر (ع) احمد آباد
12.امامزاده سلیمان (ع) خور
13.امامزاده بی بی حکیمه خاتون (س) فشند
14.امامزاده هاشم (ع) عرب آباد کوه
15.امامزاده اسماعیل (ع) زکی اباد
16.امامزاده موسی (ع) هیو
17.امامزاده علی اکبر (ع) تکیه
18.امامزاده ابوالحسن (ع) مسکین آباد
19.امامزاده بی بی قزلر (س) اغشت
20.امامزاده اظهر الدین (ع) ایقربلاغ
21.امامزاده موسی (ع) سرهه
 


[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 01:37 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

•تجربه " آرامش بهاری " در امامزادگان کرج
حجت الاسلام والمسلمین رایمند : هفت امامزاده در کرج میزبان طرح نوروزی آرامش بهاری هستند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان البرز :

حجت الاسلام والمسلمین محمد امین رایمند از برگزاری ویژه برنامه نوروزی آرامش بهاری در هفت امامزاده شهرستان کرج خبر داد.

سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کرج یکی از اهداف برگزاری این طرح را تبدبل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اعلام کرد و افزود : مردم ایران علاقه مند و دوستدار امامزادگان و نوادگان اهل بیت (علیهم السلام) هستند ، لذا سال نو خود را در جوار این بزگواران آغاز می کنند .

وی ابراز امیدواری کرد : با توجه به حضور باشکوه مردم تلاش می کنیم میزبانی خوبی از همشهریان خود به عمل آوریم .

سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کرج یادآور شد : با توجه به امکانات موجود در شهرستان کرج و نیز با توجه به مرکز استان بودن برنامه شاخص آرامش بهاری در سه امامزاده شامل امامزاده محمد(ع) حصارک ، امنامزاده حسن(ع) کرج و امامزاده طاهر (ع) مهر شهر برگزار می شود .

رایمند امامزادگان مجری این طرح را به این شرح نام برد :
امامزاده محمد (ع)
امامزاده طاهر (ع)
امامزاده حسن (ع)
امامزاده حیدر(ع)
امامزاده عبداله (ع)
امامزاده قاسم (ع)
امامزاده ابراهیم(ع) سپهسالار

گفتنی است طرح نوروزی آرامش بهاری با ابتکار سازمان اوقاف و امورخیریه در سطح امامزادگان سراسر کشور و در ایام نوروز از با برنامه های متنوع فرهنگی مذهبی برگزار می شود .



[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 01:34 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

فضیلت گریه بر امام حسین علیه السلام
امام حسین

همیشه زبان، مترجم عقل بوده ولی ترجمان عشق، چشم است. آنجا كه اشكی از روی احساس و درد و سوز می‎ریزد، عشق حضور دارد ولی آنجا كه زبان با گردش منظم خود جمله‎های منطقی می‎سازد عقل حاضر است.

بنابراین همانطور كه استدلالات منطقی و كوبنده می‎تواند همبستگی گوینده را با اهداف رهبران مكتب آشكار سازد قطره اشك نیز می‎تواند اعلان جنگ عاطفی بر ضد دشمنان مكتب محسوب گردد.

از این رو گریه حضرت زینب علیهاالسلام بر اهل بیت علیهم السّلام گریه عاطفی و گریه پیام‎آور و یك نوع نهی از منكر و شعار شورانگیز و سوزاننده و رسواگر طاغوتیان و ستمگران بود.

بر همین اساس است كه پیامبر اکرم و امامان علیهم السّلام كسی را كه آمادگی گریه كردن ندارد به تباكی (خود را به شكل گریه درآوردن) دعوت كرده‎اند تا یاد حسین در همه قرون و اعصار در خاطره‎ها زنده بماند.

 

در اجر و ثواب گریه بر امام حسین علیه السّلام

اجر و مزد گریه برای آن حضرت بسیار عظیم و بزرگ است و خداوند خود ضامن آن می‎باشد.

گریه برای آن حضرت سختی‎های زمان احتضار را از بین می‎برد زیرا امام صادق علیه السّلام به مسمع بن عبدالملك فرمودند:

آیا مصائب آن جناب (امام حسین علیه السّلام) را یاد می‎كنی؟

عرض كرد: بلی والله مصائب ایشان را یاد كرده و گریه می‎كنم.

حضرت فرمودند: آگاه باش كه خواهی دید در وقت مردن پدران مرا كه به ملك الموت وصیت تو را می‎كنند كه سبب روشنی چشم تو باشد.

همچنین فرمودند: ای مسمع گریه بر احوالات حسین (علیه السّلام) سبب می‎شود كه ملك الموت بر تو مهربان‎تر از مادر گردد.

گریه بر حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السّلام) باعث راحتی در قبر، فرحناك و شادان شدن مرده، شادان و پوشیده بودن او در هنگام خروج از قبر است در حالی كه او مسرور است فرشتگان الهی به او بشارت بهشت و ثواب الهی را می‎دهند.

اجر و مزد هر قطره آن این است كه شخص همیشه در بهشت منزل كند.(1)

گریه كننده بر امام حسین علیه السّلام در بهشت با ایشان و هم درجه ایشان خواهد بود.(2)

شیخ جلیل جعفر بن قولویه در كامل از ابن خارجه روایت كرده است:

روزی در خدمت امام صادق علیه السّلام بودیم و امام حسین علیه السّلام را یاد كرده و از او نام بردیم . حضرت صادق علیه السّلام بسیار گریستند و ما نیز به تبع ایشان گریستیم. پس حضرت صادق علیه‎السّلام فرمودند كه امام حسین علیه السّلام می‎فرمود من كشته گریه و زاری (اشكم) هستم نام من در نزد هیچ مؤمنی برده نمی‎شود مگر آن كه محزون و گریان می‎شود.

در روایت آمده است هیچ روزی نبود كه اسم امام حسین علیه السّلام در نزد امام صادق علیه السّلام برده شود و آن امام در آن روز تبسمی بر لب بیاورند. آن حضرت در تمام روز گریان و محزون بودند و می‎فرمودند امام حسین علیه السّلام سبب گریه هر مؤمن است.




طبقه بندی: امام حسین(ع)،
[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 01:18 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

مرگ پیامبر اکرم؛ رحلت یا شهادت؟!

قال الصادق علیه السلامو ما من نبی و لا وصی و الّا شهید. (1)

حضرت محمد (ص)

آیا پیامبر اسلام به مرگ طبیعی از دنیا رفت یا شهیدش کردند؟ عده ای تلاش می کنند در جامعه مسلمین القا کنند پیامبر عمر طبیعی خودشان را کرد . کسی به ایشان قصد سوء نکرد. و این نظر خود را با تعبیر وفات و یا رحلت پیامبر ابراز می دارند؛ و متأسفانه در محافل شیعیان هر چند نادانسته و ناخواسته؛ چنین تعبیر می شود.

اما اولا باید بدانیم پیامبر را چندین بار ترور کردند. در اوایل بعثت مشرکان قصد حذف کردن فیزیکی ایشان را داشتند و در ادامه و مخصوصا بعد از هجرت به مدینه و استقرار حکومت اسلامی منافقین که طمع ریاست داشتند چندین بار سوء قصد به حضرت رسول کردند که ناکام ماند اما در آخر ایشان را مسموم و به شهادت رساندند و به قصد شوم خود رسیدند. ثانیا در عمل این مطلب را ابراز کنیم که پیامبر ما در بستر به مرگ طبیعی جان نداد بلکه شهید شدند. اما دلیل ادعای ما علاوه بر تاریخ صحیح صدر اسلام روایتی است که از امام صادق(علیه السلام) نقل شده است که فرمود: هیچ پیامبر و وصی پیامبری نیست الّا اینکه به شهادت می رسد. یعنی در راه خدا کشته خواهد شد. شیخ عباس قمی در کتاب منتهی الامال روایتی در همین مضمون از امام صادق(علیه السلام) نقل می کنند و تصریح می کنند که روایت صحیحه است.

در ادامه روایاتی می آید که نشان دهنده شهادت حضرت ختمی مرتبت است:

عیون: ابا صلت هروى از حضرت رضا علیه السّلام نقل كرد كه فرمود هیچ یك از ما نیست مگر اینكه كشته مى‏شود. اعتقادات صدوق: می نویسد اعتقاد ما اینست كه پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) در جنگ خیبر مسموم‏ شد پیوسته این ناراحتى در آن جناب بازگشت می كرد تا بالاخره رگ گردنش بر اثر سمّ قطع شد. و از آن ناراحتى فوت شد.(2)

که از امام صادق(علیه السلام) نقل شده است که فرمود: هیچ پیامبر و وصی پیامبری نیست الّا اینکه به شهادت می رسد. یعنی در راه خدا کشته خواهد شد

 


ادامه مطلب



طبقه بندی: پیامبر اکرم(ص)،
[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 01:17 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

چرا امام حسن علیه السلام با معاویه صلح کرد؟
 

قال رسول الله صلی الله علیه وآلهالحسن و الحسین إمامان قاما أو قعدا.(1)

حضرت محمد(ص)

این سؤال از همان زمان حضرت امام مجتبی(علیه السلام) مطرح بود، زمانی که ایشان با معاویه قرارداد صلح را امضا کردند. در آن هنگام عده بسیاری از شیعیان بلکه بزرگان شیعه به این عمل امام حسن علیه السلام اعتراض کردند و حتی به خدمت امام حسین(علیه السلام) رفته تا با ایشان بیعت کنند تا با معاویه به نبرد بپردازند. هر چند امام حسین علیه السلام این پیشنهاد را نپذیرفتند. اما این عمل برخی از شیعیان مخلص، نشان دهنده فضای غبارآلود آن زمان است که آنان را در مقابل امامشان قرار می دهد امامی که پیامبر عظیم الشأن چه سفارشهایی در باره اش کرده بود. و شاید بزرگترین و مهمترین کلام رسول گرامی اسلام در مورد ایشان این کلام باشد که حسن و حسین هر دو امام هستند چه قیام کنند و چه دست از قیام بردارند و خانه نشین باشند. اینگونه حضرت رسول صلی الله علیه وآله آینده را دیده بود تا گروهی به عمل امام حسن(علیه السلام) اعتراض نکنند اما باز عده ای کلام رسول خدا را فراموش کردند و چه جسارتها که به غریب مدینه روا نداشتند و این کلمات توهین آمیز از دشمنان اهل بیت نبود بلکه از دوستان بود که این خیلی سخت تر است. شاید این زبان حال حضرت باشد که:                  

هر کس به طریقی دل ما می شکند                      بیگانه جدا دوست جدا می شکند

   بیگانه اگر می شکند باکی نیست                          من در عجبم دوست چرا می شکند


ادامه مطلب



طبقه بندی: امام حسن مجتبی(ع)،
[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 01:16 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

چرا مأمون امام رضا را ولی‌عهد خود کرد؟

امام رضا علیه السلام

مأمون نقشه‌‌هایی در سر داشت، بنابر این نخست از امام رضا علیه السلام خواست که خلافت را به عهده بگیرد، امام نپذیرفت. او بار دیگر از ایشان خواست که ولایت‌عهدی را به عهده بگیرد؛ ولی امام باز هم نپذیرفت. ناگزیر، امام را نزد خود طلبید و با او خلوت کرد. فضل بن سهل نیز در آن مجلس بود. مأمون گفت نظر من این است که خلافت و امور مسلمانان را به شما واگذارم؛ امام قبول نکرد. مأمون پیشنهاد ولایتعهدی را تکرار کرد، باز امام از پذیرش آن ابا فرمود. او گفت:‌ ...اینک چاره‌ای جز قبول آنچه اراده کرده‌ام نداری؛ چون من راه و چاره دیگری نمی‌یابم و با بیان این مطلب، تلویحاً امام را تهدید به مرگ کرد و امام ناچار با اکراه و اجبار ولی‌عهدی را پذیرفت و فرمود:‌ ولایت‌عهدی را می‌پذیرم؛ به شرط آنکه آمر و ناهی و قاضی نباشم و کسی را عزل و نصب نکنم و چیزی را تبدیل و تغییر ندهم» و مأمون همه این شرایط را پذیرفت و بدین ترتیب حکم ولایت‌عهدی خویش را بر ایشان تحمیل کرد.1

اما مأمون با این همه اصرار دنبال چه بود؟ و ولی‌عهدی امام برای او چه سودی داشت؟

 

اهداف شیطانی مأمون

برخی از اهدافی که مأمون عباسی از طرح ولایت‌عهدی امام رضا دنبال می‌کرد از این قرار بود:

الف) می‌خواست از خطر شخصیت بی‌همتایی نظیر امام هشتم که خطش در خاور و باختر خوانده می‌شد و به اعتراف خود مأمون، قابل اعتمادترین مردم نزد خاص و عام بود، ایمن شود.

ب) می‌خواست شخصیت امام رضا را تحت نظر شدید بگیرد و از نزدیک، از ایشان مراقبت کند تا راه نابودی او را به روشهای ویژه خود هموار سازد.

ج) می‌خواست امام را نزدیک خود نگاه دارد تا بتواند او را از زندگی اجتماعی منزوی سازد و رابطه او با مردم را بگسلد.

د) می‌خواست از عاطفه و محبت مردم نسبت به اهل‌بیت که پس از جنگ میان او و برادرش بیشتر شده بود، بهره بجوید و به نفع خود و مصالح حکومت عباسی به کار بگیرد.

هـ) می‌خواست پایه‌های حکومت خود را با داشتن شخصیتی که همگان با رضامندی به او می‌نگرند و تسلیم وی هستند، تقویت کند.

و) می‌خواست انقلابهای مکرر علویان و خشم آنان از حکومت عباسی را بخواباند.

ز) می‌خواست موافقت و توجه علویان نسبت به حکومت خویش را در بالاترین سطح مشروعیت، به دست بیاورد.

ح) می‌خواست در سایه ولایت‌عهدی امام رضا علیه السلام ، ادعا کند که هدفی جز خیر و صلاح امت اسلام و مصلحت مسلمین در سر نداشته و در راه حق و عدالت گام برداشته است.2


1-  مؤسسه در راه حل، پیشوای هشتم، ص34.

2-  جعفر مرتضی عاملی، زندگانی سیاسی امام رضا، صص183 ـ‌242.

تنظیم: گروه دین و اندیشه - عسگری





طبقه بندی: امام رضا(ع)،
[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 01:15 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

سخنان گرانبها


[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 10:54 ق.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

بر جمال پر نور مهدی (عج) صلوات

 دارد زمان آمدنت دیر میشود   

                      دارد جوان سینه زنت پیر میشود

      تاثیر گریه های غریبانه ی شماست

                     دنیا غروب جمعه چه دلگیر میشود

منبع از وبلاگ منتظران در قسمت پیوند ها



[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 09:53 ق.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

از نشانه های ظهور: کف دست روشنی که در فضا ظاهر می شود
عکسی را که مشاهده می‌کنید در یکی از سایت‌های نجوم، در مقاله‌ای به تاریخ «سوم آوریل 2009»، منتشر گردیده است، و شبیه یکی از علائمی که بطور مکرر در روایات و احادیث آمده است، و شاید بتوان گفت نشانه ظهور کسی است که همه ما در انتظار قدوم مبارکش هستیم، و بشارتی برای منتظران و مشتاقان ظهور حضرتش باشد.

این نه از باب تعیین تاریخ ظهور، بلکه از باب نزدیکی ظهور (ان شاء الله) و تنبه و عدم فراموشی ظهور حضرت مهدی (عج‌ الله تعالی فرجه‌الشریف) و آمادگی دلها است، و نکته اصلی این است که تکوین و ظهور چنین صحنه‌هایی از سحابی‌ها در آسمان یکباره اتفاق نیفتاده، بلکه علم ناقص بشر، و تدریجی بودن آن، موجب شده با گذشت زمان و پیشرفت دانش نجوم، و دست‌یابی به تکنولوژی‌های روز، ما بتوانیم به این تصاویر دست یابیم.

احادیث مربوط به «ظهور کف دست روشن در آسمان»، که از علائم پیش از وقوع «صیحه آسمانی» است و در اخبار رسیده از ائمه معصومین (ع) به آن اشاره گردیده است، یکی این است که پیش از ظهور آن یوسف‌ زهرا, حضرت قائم آل‌محمد (عج)، نشانه‌هایی به وقوع می پیوندد، که خود دلالت بر قریب‌الوقوع بودن صیحه دارد.


به گزارش خبرگزاری مهر (آوریل 2009):

تلسکوپ چاندرا به تازگی تصویری شگفت انگیز از سحابی را به ثبت رسانده و به زمین ارسال کرده است که مشابه دست انسان بوده و تمامی انگشتان دست در آن قابل تشخیص است.

تصاویر جدیدی که به تازگی توسط سازمان ناسا ارائه شده است، صحنه ای از یک دامنه بزرگ ستاره ای را به ثبت رسانده است که ظاهری مشابه دست انسان دارد.
این تصویر توسط تلسکوپ چاندرا به ثبت رسیده و سحابی اشعه ایکسی را با 150 سال نوری وسعت نشان می دهد. در این دست کیهانی می توان به خوبی انگشتهای آبی رنگ و شبح مانند را از یکدیگر تشخیص داد. انگشت شست، اشاره، حلقه به خوبی مشخص بوده و انگشت میانی در هاله ای از ابرهای آتشین و قرمز رنگ قرار گرفته است.

به گفته اخترشناسان، این تب اختر به سرعت درحال چرخش به دور ستاره ای نوترونی است که انرژی شدیدی را به منظور شکل دهی ساختارهای پیچیده کیهانی به بیرون منتشر می کند. یکی از محصولات انرژی این ستاره، دست کیهانی است که در تصویر قابل مشاهده است.

بر اساس گزارش سی ان ان، سحابی B1509 که توسط یک ستاره فروپاشیده شکل گرفته است یکی از قدرتمندترین مولدهای الکترومغناطیسی در کهکشان به شمار می رود. این سحابی از جریان شدید الکترونها و یونهایی که در حدود هزار و 700 سال پیش در اثر پدیده ای ناشناخته جاری شده اند، شکل گرفته است.

به گفته متخصصان ناسا، ساختار انگشت مانند این سحابی نیز در اثر انرژی دهی به ذرات گازهای مجاور سحابی به وجود آمده است...

 

ادامه مطلب



طبقه بندی: امام زمان(عج)،
[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 09:43 ق.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

تهمت هایی که به امام زمان (عج) می زنند

یکی از دردها و مصیبت های امام زمان (عج) حرف های نادرست و غلطی است که دشمنان یا دوستان نادان آن حضرت به آن بزرگوار نسبت می دهند و ایشان را از خود می رنجانند و باعث تأخیر در ظهور آن حضرت می گردند. به عنوان مثال برخی می گویند: آن حضرت حالا حالاها ظهور نمی کند! برخی می گویند: اگر ظهور کند گردن همه را می زند! برخی می گویند: دعا کن که آقا نیاید که اگر بیاید اول گردن من و تو را می زند! عده ای می گویند: وقتی بیاید خون رکاب اسبش را می گیرد و هفتاد آسیاب از خون مردم به گردش در می آید! عده ای می گویند: غیبت امام زمان (عج) تقدیر خداوند است، خدا خواسته که آن حضرت غایب باشد و هر موقع هم خودش بخواهد, به او امر می کند که ظهور کند؛ پس دعای ما برای ظهور آن حضرت فایده ای ندارد! برخی می گویند: او هنوز متولد نشده و در آینده به دنیا می آید! برخی دیگر می گویند: او ظهور کرده و از دنیا رفته است! (این نظریه فرقه ضاله بهائیت است.) عده ای هم که اصلاً توجهی به آن حضرت ندارند و عده ای هم که اصلا به اصل وجود آن حضرت مشکوک اند!...


ادامه مطلب



طبقه بندی: مهدویت،
[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 09:42 ق.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

.: تعداد کل صفحات 5 :. [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ]

ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو