منتظران حضرت

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه

نمازدر تمام ادیان بوده است.
   

ـــــــــ  نمازدر تمام ادیان بوده است.ــــــــــــ

http://harfeto.ir/sites/default/files/n00002634-b.gif?1350157483

 

قبل از حضرت محمد(ص)

 در آیین حضرت عیسی هم نماز بوده که قرآن از زبان او نقل میکند، که خداوند مرا به نماز سفارش کرده است.

 (( وَ اوصانی با لصَلوه))

 و قبل از او

موسی بوده که خداوند به او خطاب میکند :

« اقم الصلوه لذکری»

 و قبل از موسی

پدر زن او حضرت شعیب بوده که نماز داشته است:

«یا شُعَیبُ اِصلاتُکَ تَامُرکَ»

و قبل از همه آنها

ابراهیم بوده که از خداوند برای خود و ذریه اش توفیق اقامه نماز را میخواند :

« ربِّ اجعَلنی مُقیمَ الصّلوه وَ مِن ذُرّیَّتی»

و این لقمان است که به فرزندش میگوید:

« یا بنُیَّ اَقم الصَّلوهَ وَ امُر بالمَعروفِ وَ انه عَن المُنکَر»

جالب آن است که معمولا در کنار نماز سفارش به زکات میشود. ولی از آنجا که نوجوانان معمولا پول ندارند ،در این آیه در کنار نماز به جای زکات به امر به معروف و نهی از منکر سفارش شده است.

« برگرفته شده از 114 نکته درباره نماز * نوشته حاج اقا قراعتی*»

پس نماز همواره وجود داشته است و مختص به زمان حضرت محمد (ص) به تنهایی نیست، ولی در زمانهای مختلف آداب آن متفاوت بوده و در زمان حضرت محمد (ص)به سطح کامل و عالیه خود میرسد.چرا که حضرت محمد (ص) کامل کننده دین الهی بودند.

(اَلیومُ اَکمَلتُ لَکُم دینِکُم..)

 

 

                          

منبع ازhttp://www.rabbannor.blogfa.com/





طبقه بندی: نماز،
[ دوشنبه 28 اسفند 1391 ] [ 01:07 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

الهی
 

                             الهی...

 

عقل گویـــــــــــــــــــــــــــد:

 

                                       <   الحذر الحذر  >

 

عشق گویــــــــــــــــــــــــــد:                             

 

                                      <    العجل العجل   >

 

آن میگوید دور باش و این میگوید زود باش

 

خودت راه را نشانم بده...



[ دوشنبه 28 اسفند 1391 ] [ 01:06 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

اولین گفت و گویم با خدا در وبلاگ!!!
سلام خدا جونم..

 

 

صبحت بخیر..

شکرت که یه روز دیگم دارم از نعمتای زیبات استفاده میکنم.. بیدار شدم دیدم زنده ام هنوز خیلی خوشحال شدم..

 

 

 

امروز نمازم قضاشد..معذرت میخوام...آخه دیشب یخورده بد خواب شدم.. خودت که میدونی به خاطر یکی از دوستام بود که فک کنم ازم ناراحت شده بود..من ازش عذر خواهی کردم.. بعد از نماز..امیدوارم که من رو ببخشه... توهم منو ببخش.

 

 

 

برای سلامتی آقام امام زمان(عج)...و تعجیل در فرجش انشالله...

 

 

اینم انشالله برای حفط همه دوستام و خانوادم و خودم..

 

             






طبقه بندی: دعا و نیایش،
[ دوشنبه 28 اسفند 1391 ] [ 12:23 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

پست ثابت

http://gfx.parstools.com/gifanimations-bank/islamic/islamic-parstools-9109.gif



[ دوشنبه 28 اسفند 1391 ] [ 12:17 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

میلاد عقیله بنی هاشم ، دخت علی (ع) زینب کبری(س) مبارک باد

اگر به دنیا نیامده بودی، هر کسی چیزی کم داشت.

پدر، با آن همه فضیلت، دختری نداشت تا زینتش باشد و وقتی با شیرین زبانی کودکانه‌ات، لب به سخن می‌گشودی، چهره پدر را به وجد می‌آوردی.

مادر، بانوی ارض و سما، همدمی نداشت تا روی زانوانش بنشاند و گیسوانش را شانه کند و سفره دلش را رو به روی نگاه مهربانش بگشاید.

برادران، خواهر غم‌خواری نداشتند که محرم اسرارشان باشد و گرمی دل شان و قوت زانوان شان.

دیگر کسی را نداشتند تا دنباله راه روشن خویش را به او بسپارند.

کارهایی بود که فقط از دست تو برمی‌آمد؛ نه هیچ کس دیگر.

اگر به دنیا نیامده بودی، دنیا چیزی کم داشت؛ دنیا، دختری را کم داشت که وقتی در اسارت، دهان می‌گشاید، کلمات پیروزمندانه پدر از صدایش سرازیر می‌شود.

اگر به دنیا نیامده بودی، دنیا، خواهری کم داشت که وقتی غم و داغ فرزند بخواهد برادری را از او بگیرد، دست‌هایش را سایبان صبر کند و ذرات تحمل را بپاشد در هوای بی‌قراری.

اگر به دنیا نیامده بودی، دنیا، عمه‌ای کم داشت تا آغوش مهربان و خسته‌اش را به روی غنچه‌های برادر بگشاید و قوت دلشان باشد.

و اگر به دنیا نیامده بودی، دنیا، سفیری کم داشت تا پیام آفتاب را به هر سایه و خلوت تاریکی برساند.

اگر به دنیا نیامده بودی، دنیا، زینب را کم داشت، زینب را...

از آنجا كه امام حسین(ع)، از عبادت‏های خواهرش حضرت زینب(س) كاملا مطلع بود و می‏دانست كه او نزد پروردگار خود، مقام استجابت دعا دارد، در آخرین وداع به وی می‏فرماید: ای خواهرم؛ مرا در نمازهای شبت فراموش نكن.


[ شنبه 26 اسفند 1391 ] [ 11:30 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

درباره تاریخچه فرقه ماتریدیه

با دقت در تاریخ مکتب ماتریدى، به روشنى ثابت می‏شود که او اندیشه‏ هاى کلامى خود را از ابوحنیفه گرفته، زیرا ابوحنیفه پیش از آنکه به فقه بپردازد، داراى حلقه کلامى بوده است
از روزى که مسائل کلامى در محیط اسلامى به صورت ساده مطرح گردید، در میان مسلمانان دو گروه پدید آمد.
۱ - گروه اهل حدیث که آنان را«حشویه‏»و«سلفیه‏»و«حنابله‏»مى‏نامند. این گروه کلیه عقاید خود را از ظواهر آیات، و قسمت اعظم آن را از حدیث مى‏گیرند، و براى عقل و خرد ارزشى قائل نمى‏باشند، و اگر در میان این گروه عقایدى مانند تشبیه و تجسیم و جبر و حکومت قضا و قدر بر افعال اختیارى انسان پدید آمد، و یا بر رؤیت‏خدا در روز رستاخیز اصرار مى‏ورزند، در اثر احادیثى است که در میان آنان منتشر شد، و غالبا اثر انگشت احبار یهود و راهبان نصارى در آنها دیده مى‏شود، تا آنجا که به قدیم بودن کلام خدا (قرآن) قائل شدند، بسان یهودیان که تورات را قدیم و یا مسیحیان که مسیح را ازلى مى‏دانند، و آنان نیز قرآن را قدیم و ازلى دانستند.


۲ - گروه معتزله که به عقل و خرد بها و ارزش داده، حدیث و روایتى را که با حکم خرد مخالف باشد، طرد مى‏نمایند و عقاید خود را از نصوص قطعى کتاب و سنت و حکم خرد مى‏گیرند.
چیزى که بر آنها خرده مى‏گیرند این است که به عقل بیش از حد، بها بخشیده‏اند و چه بسا نصوص فراوانى که در شریعت مقدس آمده، به خاطر اندیشه مخالفت آن با عقل، به کنار مى‏گذارند.
سالها جنگ و نبرد فکرى میان این دو گروه پیوسته برقرار و پیروزى هر گروه بر گروه دیگر، در گرو کمکهاى فرمانروایان وقت‏بود که جانب یکى را مى‏گرفتند و در تضعیف دیگرى مى‏کوشیدند، و این نزاع، تا آغاز سال ۳۰۰ هجرى به صورتى چشمگیر ادامه داشت، ولى در آغاز قرن چهارم، دو شخصیت در دو قطر و منطقه، سربلند کردند و مکتبى را که در حقیقت مکتب معتدلى میان اهل حدیث و مکتب معتزله بود، پدید آوردند.
یکى از این دو نفر ابو الحسن اشعرى (۲۶۰ - ۳۲۴) است که در عراق از مذهب اعتزال توبه کرد، و خود را یار و یاور احمد بن حنبل معرفى نمود، و در عین حال، در مذهب ابن حنبل تصرفاتى پدید آورد، و به تدریج مذهب رسمى اهل سنت‏شد. همان طور که مذاهب چهارگانه فقهى به تدریج مذهب اهل سنت گردیدند.
دیگرى ابو منصور ماتریدى سمرقندى (۲۵۰ - ۳۳۳) که در مشرق جهان اسلام، به جانبدارى از اهل حدیث‏برخاست، و درست همان کارى را انجام داد که همتاى او«اشعرى‏»انجام داد، و عجیب این که این دو بنیانگذار، در حالى که در یک عصر مى‏زیستند و در یک مسیر گام برمى‏داشتند، از کار یکدیگر آگاه نبودند.
منطقه شرق اسلامى در آن روز، مرکز بحثهاى کلامى بود، همان طور که بصره زادگاه اشعرى نقطه برخورد آراى عقاید مختلف به شمار مى‏رفت و افکار بیگانگان به هنگام فتوحات اسلامى، از کشورهاى مختلف به صورت افکار وارداتى به جهان اسلام منتقل شده بود.


ادامه مطلب

[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 07:47 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

فواید خواندن دعای فرج

اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ

صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ

فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ

وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً

وَدَلیلاً وَعَیْناً

حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً

وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً



۱-  مایه ناراحتی شیطان لعین است.
۲-  مایه استجابت دعا می شود.
۳-  باعث نجات یافتن از فتنه های آخرالزمان می شود.
۴-  باعث آمرزش گناهان می شود.
۵-  شفاعت آن حضرت در قیامت شامل حال او می شود.
۶-   نشانه انتظار است.
۷-  فرج مولای ما حضرت صاحب الزمان(ع) زود تر واقع می شود.
۸-  باعث طولانی شدن عمر است
۹-  هنگام مرگ به او مژده می رسد و با او به نرمی رفتار می شود.
۱۰-  باعث زیاد شدن اِشراف نور امام زمان(ع) در دل او می شود
۱۱-  محبوبترین افراد نزد خداوند خواهد بود.
۱۲-  کردار بد او به کردار نیک مبدّل می شود.
۱۴-   فرشتگان برای او طلب آمرزش می کنند.
۱۵-  در امان است از تشنگی روز قیامت.
۱۶-  این دعا در عالم برزخ و قیامت مونس مهربانی خواهد بود.
۱۷-  باعث دوری غصّه ها می شود.
۱۸-  این دعا خوشایندترین اعمال نزد خداوند است.
۱۹-  در روز قیامت هدیه های ویژه ای دریافت می کند.
۲۰-   سبب کامل شدن دین است.
۲۱-  ثواب کسی را دارد که زیر پرچم حضرت مهدی (ع) شهید شود.
۲۲-  با ائمه اطهار(ع) محشور می شود.
۲۳-  نائل شدن به بالاترین درجات شهدا در روز قیامت.
۲۴-  رستگاری به شفاعت حضرت فاطمه زهرا(ع)را دارد.

منبع ازhttp://montazeranemahdi.com





طبقه بندی: امام زمان(عج)، مهدویت،
[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 07:41 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

شوق دیدار
شوق دیدار تو را قاصد بی رحم چه داند ...آنقدر شوق به دیدار تو دارم که خدا میداند
yasgroup-ir-nime-shaban-40(2)




طبقه بندی: امام زمان(عج)،
[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 07:35 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

امام مهدى علیه السلام و مسئله‏ طول عُمر
 داشتن طول عمر، به این اندازه بر خلاف عرف و عادتى است كه در میان مردم جهان جریان دارد. موضوع طول عمر در عصر حاضر، امرى حل شده است، و حدّاكثر، از حدّ یك استبعاد ابتدایى فراتر نمى‏رود؛ زیرا، در همین سال‏ها و دهه‏هاى اخیر، در روزنامه‏ها و مجلات، به نام افرادى بر مى‏خوریم كه عمرهایى در حد صد و پنجاه تا دویست و پنجاه سال داشته‏اند.آرى، مسئله‏ طول عمر امام زمان علیه ‏السّلام از دید ما، نه یك ایراد، بلكه یك استبعاد و اظهار تعجّب است

تولّد امام مهدى علیه السلام در سحرگاه نیمه‏ شعبان سال (256 ه.ق) مورد تأئید همه دانشمندان شیعه و بسیارى از دانشمندان پیرو مكتب خلفاست این نوشتار ضمن بررسى پیشینه‏ى این موضوع از كتب علماى شیعه به بررسى آیات، روایات پیامبر صلى الله علیه وآله وسلم و از منظر عقل و نگاه علوم تجربى به این مسئله پرداخته است.
طبق روایات، امام مهدى علیه ‏السّلام كه در آخر الزمان ظهور خواهد كرد و جهان را پر از عدل و داد خواهد ساخت، فرزند امام حسن عسكرى علیه‏ السّلام است كه در نیمه‏ى شعبان سال 256 ه. ق متولّد شده است.
این حقیقت، مورد تأیید همه‏ى دانشمندان شیعه‏ى امامیه و جمع كثیرى از دانشمندان اهل سنّت است.(1)
معناى روشن این سخن، آن است كه آن ذخیره‏ى الهى، داراى عُمرى طولانى است. تاكنون، بیش از هزار و صد پنجاه سال از عمر مبارك آن حضرت گذشته است.
داشتن طول عمر، به این اندازه بر خلاف عرف و عادتى است كه در میان مردم جهان جریان دارد.
موضوع طول عمر در عصر حاضر، امرى حل شده است، و حدّاكثر، از حدّ یك استبعاد ابتدایى فراتر نمى‏رود؛ زیرا، در همین سال‏ها و دهه‏هاى اخیر، در روزنامه‏ها و مجلات، به نام افرادى بر مى‏خوریم كه عمرهایى در حد صد و پنجاه تا دویست و پنجاه سال داشته‏اند.(2)
آرى، مسئله‏ طول عمر امام زمان علیه ‏السّلام از دید ما، نه یك ایراد، بلكه یك استبعاد و اظهار تعجّب است، اما از آن جا كه مخالفان شیعه، همین استبعاد را یك اشكال تلقّى كرده و درباره‏ى آن به بزرگ ‏نمایى پرداخته‏اند و تا آن جا پیش رفته‏اند كه مسئله‏ى طول عمر امام مهدى علیه ‏السّلام را دلیل انكار وجود آن حضرت قرار داده‏اند، خود را ملزوم مى‏دانیم كه این مسئله را بررسى كنیم و به منظور روشن شدن اذهان و رفع استبعاد از فكر و اندیشه‏ى مخالفان، مطالبى را تقدیم داریم.

پیشینه‏ى مسئله‏ طول عُمر
از نخستین سال‏هاى پیدایش مشكلى به نام طول عمر امام زمان علیه ‏السّلام، اندكى بیش از دّه قرن مى‏گذرد. از آن روزگار تاكنون، همواره، از سوى مخالفان موضوع امامت، به مسئله‏ى طول عمر امام مهدى علیه‏ السّلام دامن زده شده است.


ادامه مطلب



طبقه بندی: امام زمان(عج)،
[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 07:27 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

راز عدد ۳۱۳ یار حضرت مهدی (عج) چیست ؟
راز عدد 313 یار حضرت مهدی (عج) چیست ؟

در روایات آمده که برای ظهور حضرت زمین باید پر از ظلو جور باشد اما معنای آن این نیست که پر شدن جهان از ظلم، علت ظهور باشد، بلکه می‌فرماید: هنگام ظهور وضع جهان چنین خواهد بود.

معارف عمیق مهدویت ضامن سلامت و سعادت جامعه و فرد فرد انسان‌هاست، اعتقاد به بشارت‌های پیامبران گذشته و ائمه دین(ع) افراد با انگیزه و پرتوانی را در جامعه می‌تواند پرورش دهد، باور به حضور امامی ناظر بر اعمال، از جنبه فردی موجب پاک نگاه داشتن روح و پیراستن اعمال از زشتی‌هاست و از جنبه اجتماعی باعث هم‌دلی مؤمنان و ایستادگی در برابر ظالمان می‌شود، کارکرد وسیع و عمیق آموزه‌های مهدوی، جذابیت خاص موضوع را نشان می‌دهد، به همین دلیل، قشرهای مختلف جامعه پرسش‌های بسیاری در این موضوع دارند که لزوم پاسخگویی صحیح به آن‌ها از راهی مطمئن بر کسی پوشیده نیست.

پژوهشکده مهدویت در کتاب «مهدویت، پرسش‌ها و پاسخ‌ها» به برخی از شبهات این گونه پاسخ می‌دهد:

 


ادامه مطلب



طبقه بندی: امام زمان(عج)،
[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 07:23 ب.ظ ] [ منتظران حضرت ] [ نظرات() ]

.: تعداد کل صفحات 5 :. [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ]

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic